7Ενδο-σχολική Βία

A΄ Τάξη
Βιωματικές Δράσεις - Σχολική και Κοινωνική Ζωή
«Μοιράζομαι την εικόνα του εαυτού μου»

Η ταυτότητά μου
(η διαφορετικότητα ή η ομοιότητα που έχω με άλλους ανθρώπους)
και η γνώση των δικαιωμάτων μου
με οδηγούν στην ομάδα,
όπου όλοι μαζί δημιουργούμε τις προϋποθέσεις
ώστε με συνεργασία και αλληλεγγύη
να προχωρήσουμε στον κόσμο.

7
Ενδο-σχολική Βία

Α.ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ



7-1Διερευνούμε τα προβλήματα που δημιουργεί η Ενδο-σχολική Βία.
-Πώς συμπεριφέρεται ένα παιδί βίαιο και πού οφείλεται αυτό;
-Πώς συμπεριφέρεται ένα παιδί που δέχεται βία από άλλους;
-Αισθανόμαστε όλοι το ίδιο σε μια κατάσταση σύγκρουσης ή μετά από αυτή;
-Τι συμβαίνει όταν τα συναισθήματα που βιώνουμε είναι πολύ έντονα;
-Γιατί ένα παιδί είναι αδιάφορο σε βίαια περιστατικά;
-Πώς λειτουργεί ένα παιδί που εναντιώνεται στη βία;

7-2Διερευνούμε τις μορφές Ενδο-σχολικής Βίας και της Βίας στο Διαδίκτυο.
-Συζητούμε και προτείνουμε τρόπους συμπεριφοράς για την αποτροπή βίαιων συμπεριφορών, στο χώρο του σχολείου και στο διαδίκτυο. 

7-3Προτείνουμε τρόπους για διευθέτηση του φαινομένου της Ενδο-σχολικής Βίας.
-Τι μπορούμε να κάνουμε σε μια πρώτη προσπάθεια διαχείρισης των συναισθημάτων που μας κατακλύζουν κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης και μετά από αυτή;
-Για ποιο λόγο είναι σημαντικό να προσπαθούμε να ρυθμίσουμε τη συμπεριφορά μας;
-Τι πρέπει να κάνουν τα παιδιά που αντιλαμβάνονται φαινόμενα Ενδο-σχολικής Βίας;
-Τι πρέπει να κάνει ο σύλλογος των καθηγητών του σχολείου;


7-4Συλλέγουμε λέξεις που αποτρέπουν την Ενδο-σχολική Βία και αναπτύσσουν τη Φιλία, 
δημιουργώντας μια ωραία πινακίδα.

Β.ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΠΗΓΕΣ, VIDEO


Losers | Future Shorts (2:46 min)
A short film from Everynone about the harm caused by bullying.


Οι Ρόλοι στο Σχολικό Εκφοβισμό (2:36 min)

Το Video του Ομίλου Καινοτόμων Δράσεων σχετικά με τους Ρόλους που υπάρχουν στον κύκλο του Σχολικού Εκφοβισμού. Μέσα από τα πρόσωπα των παιδιών, τις λέξεις και τη μουσική επιχειρείται η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, των οικογενειών αλλά και της κοινωνίας πάνω στο πολύ σημαντικό αυτό θέμα. Το βίντεο είναι μια παραγωγή του Ομίλου Καινοτόμων Δράσεων του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης.


Επείγον Περιστατικό (5:09 min)
Επείγον Περιστατικό / Emergency
Διάρκεια: 5
min
Έτος παραγωγής: 2013
Μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου Παξών
Υπεύθυνος εργαστηρίου: Νίκος Θεοδοσίου
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Πέπη Λύχνου

Περίληψη: Ο Ιβάν είναι γιος μεταναστών που ζει στους Παξούς, ένα μικρό νησί στο Ιόνιο Πέλαγος. Δεν είναι αποδεκτός στη σχολική κοινότητα. Το μεγάλο πρόβλημα έρχεται όταν τραυματίζεται σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα και μεταφέρεται στο νοσοκομείο.
Η ταινία δημιουργήθηκε σε ένα κινηματογραφικό εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε από τις 9 έως τις 14 Απρίλη 2013. Ήταν το πρώτο εργαστήριο τέτοιου τύπου που διοργανώθηκε στους Παξούς. Η ταινία βραβεύτηκε στη Βιέννη στα Media Literacy Awards της Αυστρίας, τα οποία και την ανέδειξαν ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες της διοργάνωσης. Τα Media Literacy Awards είναι ένας θεσμός του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού και Τεχνών της Αυστρίας που βραβεύει οπτικοακουστικά έργα μαθητών από την Αυστρία αλλά και από άλλες χώρες της Ευρώπης. Οι συμμετοχές ανέρχονταν στις 450, γεγονός που έκανε την διάκριση των καλύτερων αρκετά δύσκολη.


ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ένα Δίκτυο συνεργασίας που δημιουργήθηκε την 20η Οκτωβρίου 2010, με πρωτοβουλία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.) και συμμετοχή δημοσίων και μη κυβερνητικών φορέων. Εμπνευστής και πρώτος Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής του Δικτύου είναι ο Αναπλ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής Ιωάννης Τσιάντης. Τον Ιούνιο του 2013 Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής αναδείχθηκε ο Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού Γιώργος Μόσχος.


Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. για τον εκφοβισμό και τη βία στο σχολείο




********