Β΄ ΤΑΞΗ
Γ΄ ΤΑΞΗ
«Το τετράγωνο και ο κύβος»
Γ΄ ΤΑΞΗ
«Το τετράγωνο και ο κύβος»
Α. Εισαγωγή
Κατά τον Πλάτωνα ο κύβος είναι
«το ιδεατό στερεό, το σταθερότερο
στην έδραση και την πίεση»,
και δημιουργείται
από έξι πλευρές που είναι
τετράγωνα.
Πολλοί
καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν το
τετράγωνο και άλλοι τον
κύβο και τα
αναπτύγματά του,
ερευνώντας την
ομορφιά της δομής του και αναζητώντας
την αρμονία του.
1879-1940-Paul Klee,1925,Abstraction with Reference to a
Flowering Tree
|
1879-1940-Paul Klee,1934,Blossoming
|
1886-1965-Georges Vantongerloo,1919,product thumbnail for
Stijl rug
|
1886-1965-Georges Vantongerloo,1919,Study
|
1888-1967-Johannes Itten,1961,Kunst der Farbe
|
1888-1967-Johannes Itten,1961,Kunst der Farbe2
|
1888-1976-Josef Albers,1921,Grid Mounted
|
1888-1976-Josef Albers,1924,Park
|
1902-1988-Richard Paul Lohse,1971,Centre of four squares as
result of four crossing rectangles
|
1902-1988-Richard Paul Lohse,1975,Diagonal from bright
equality and contrast
|
1903-1978-Antonio Calderara,1960,Pittura
|
1903-1978-Antonio Calderara,1961,Spazio Luce
|
1903-1981-Alfred Jensen,1968,Square
|
1903-1981-Alfred Jensen,1971,The River Diagram Lo Shu
|
1908-1994-Max Bill,1962,Konstruktion um das thema
|
1908-1994-Max Bill,1962,Stabilisierter Kern
|
1910-2005-Aurélie Nemours,1971,DAVID À
|
1910-2005-Aurélie Nemours,1972,Echiquier I
|
1912-1986-Verena Loewensberg,1957,Untitled
|
1912-1986-Verena Loewensberg,1972,Untitled |
1923-2015-Ellsworth Kelly,1951,Spectrum Colors Arranged by Chance II |
1923-2015-Ellsworth Kelly,1951,Spectrum Colors Arranged by Chance VII |
1924-Vera Molnar,1957,Rouge |
1924-Vera Molnar,1991,25 Carrés |
1928-Joe Tilson,1969,Colour chart1 |
1928-Joe Tilson,1969,Colour chart2 |
1931-Herman de Vries,1970,Random objectivation2 |
1931-Herman de Vries,1970,Random objectivation3 |
1932-Gerhard Richter,2007,25 Colors1 |
1932-Gerhard Richter,2007,25 Colors2 |
1934-1973-Jeremy Moon,1968,Untitled |
1934-1973-Jeremy Moon,1970,Untitled |
1936-Frank Stella,1961,Delaware Crossing |
1936-Frank Stella,1964,Marrakech |
1941-Erik Saxon,1975,Untitled1 |
1941-Erik Saxon,1975,Untitled2 |
1947-Georges Rousse,2001,Sargadelos |
1947-Georges Rousse,2006,Le Blanc-Mesnil |
1956-Jim Hodges,1995,Here's where we will stay |
1956-Jim Hodges,1997,With the Wind |
1956-Thomas Locher,1991,1-16 |
1956-Thomas Locher,2015,A-H |
1958-Heimo Zobernig,2007, Untitled |
1958-Heimo Zobernig,2007,Untitled2 |
1962-Olaf Nicolai,2007,Kombination I |
1962-Olaf Nicolai,2007,Kombination II |
1967-Sarah Morris,2012,Casa Alta |
1967-Sarah Morris,2013,Globo |
1970-Carey Young,2004,Colour Guide |
1970-Carey Young,2013,Declared Void II |
Τζόζεφ Άλμπερς
Josef Albers
1888-1976
born: Bottrop , Westphalia ,
Germany
Ο Άλμπερς, καλλιτέχνης και δάσκαλος στη Σχολή Μπαουχάους,
στα έργα του με τίτλο
«Homage to the Square» (Αφιέρωμα στο Τετράγωνο),
μελέτησε το
τετράγωνο και τις αλληλεπιδράσεις των χρωμάτων μέσα σε αυτό.
The Josef & Annia Albers Foundation
Josef Albers (έργα του 2:11 min)
Josef Albers- Mahler (έργα του 6:46 min)
An iconic book reimagined Josef Albers’ (ένα εικονικό βιβλίο
2:47 min)
NFW on Josef Albers at The Glucksman (μιλάνε για το έργο του
4:15 min)
https://www.youtube.com/watch?v=4F_I_ccQh8U
Albers Josef,1950-1973,Homage to the Square
|
**********
Β. Εργασίες της Β΄
τάξης
Οι μαθητές ασχολήθηκαν:
α) με σχέδια
κύβων σε μιλιμετρέ χαρτί, σύμφωνα με τα οποία οι κύβοι επαναλαμβάνονται ανά
διαστήματα
β) με το
σχεδιαστικό ανάπτυγμα κύβου και την κατασκευή χάρτινων κύβων.
γ) Κατά τη διάρκεια των Βιωματικών Δράσεων το 3ο τμήμα
μαθητών, συναρμολόγησε τους κύβους και κατασκεύασε ένα χάρτινο γλυπτό.
Μαρία Δουκάκη |
Μαρία Δουκάκη |
Μαρία Δουκάκη |
Μαρία Δουκάκη |
Μαρία Δουκάκη |
Μαρία Δουκάκη |
Μαρία Δουκάκη |
Μαρία Δουκάκη |
Φωτογραφίες των μαθητικών έργων στο σχολείο
Μαρία Δουκάκη |
Μαρία Δουκάκη |
Βιωματικές Δράσεις - Β΄ Τάξη - Σχ.Έτος 2015-16
Τέχνη και Μαθηματικά: “Ένα γλυπτό με κύβους”
(Χρησιμοποιήθηκαν οι κύβοι που έφτιαξαν μαθητές της Β΄ Τάξης)
Έργο της ομάδας των μαθητών (Γ΄ τρίμηνο)
Φωτογραφίες του γλυπτού με τους κύβους στο σχολείο
**********
Γ. Εργασίες της Γ΄ τάξης
Οι μαθητές:
α) σχεδίασαν στα
μπλοκ τους τετράγωνα μέσα σε τετράγωνα, όπως ο Άλμπερς,
β) μετέφεραν το έργο τους σχεδιάζοντάς το στον τοίχο του
εργαστηρίου,
ο οποίος αποφασίστηκε να αφιερωθεί σε μια μεγάλη τοιχογραφία με
τετράγωνα.
γ) Κάθε μαθητής, ενώ αρχικά είχε σχεδιάσει και επιλέξει τα
χρώματα στα τετράγωνά του,
στη συνέχεια εγκατέλειψε την ιδέα του «δικού του»
τετραγώνου.
Έτσι, όλοι ζωγράφιζαν και διόρθωναν όπου και όπως
χρειαζόταν, ώστε να εξασφαλιστεί ο καλός σχεδιασμός των τετραγώνων και η
χρωματική αρμονία της συνολικής σύνθεσης.
Τα «Αποκαλυπτήρια»
κατά την «Ημέρα Μαθηματικών»
και ο «Αποχαιρετισμός»
της Γ΄ τάξης
Τέχνη και Μαθηματικά - Γ΄ Τάξη - Σχ.Έτος 2015-16
Τοιχογραφία με θέμα:
“Τα Τετράγωνά μας όπως αυτά του Τζόζεφ Άλμπερς”