2016-04-14-Ε-Β2-ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-Β-Γ-15ο ΓΠ

Β΄ ΤΑΞΗ

Γ΄ ΤΑΞΗ


«Το τετράγωνο και ο κύβος»

Α. Εισαγωγή

Κατά τον Πλάτωνα ο κύβος είναι «το  ιδεατό  στερεό, το σταθερότερο στην έδραση και την πίεση»,
και δημιουργείται από έξι πλευρές που είναι τετράγωνα.

Πολλοί καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν το τετράγωνο και άλλοι τον κύβο και τα αναπτύγματά του,
ερευνώντας την ομορφιά της δομής του και αναζητώντας την αρμονία του. 

1879-1940-Paul Klee,1925,Abstraction with Reference to a Flowering Tree
1879-1940-Paul Klee,1934,Blossoming
1886-1965-Georges Vantongerloo,1919,product thumbnail for Stijl rug
1886-1965-Georges Vantongerloo,1919,Study
1888-1967-Johannes Itten,1961,Kunst der Farbe
1888-1967-Johannes Itten,1961,Kunst der Farbe2
1888-1976-Josef Albers,1921,Grid Mounted
1888-1976-Josef Albers,1924,Park
1902-1988-Richard Paul Lohse,1971,Centre of four squares as result of four crossing rectangles
1902-1988-Richard Paul Lohse,1975,Diagonal from bright equality and contrast
1903-1978-Antonio Calderara,1960,Pittura
1903-1978-Antonio Calderara,1961,Spazio Luce
1903-1981-Alfred Jensen,1968,Square
1903-1981-Alfred Jensen,1971,The River Diagram Lo Shu
1908-1994-Max Bill,1962,Konstruktion um das thema
1908-1994-Max Bill,1962,Stabilisierter Kern
1910-2005-Aurélie Nemours,1971,DAVID À LA HARPE
1910-2005-Aurélie Nemours,1972,Echiquier I
1912-1986-Verena Loewensberg,1957,Untitled
1912-1986-Verena Loewensberg,1972,Untitled
1923-2015-Ellsworth Kelly,1951,Spectrum Colors Arranged by Chance II
1923-2015-Ellsworth Kelly,1951,Spectrum Colors Arranged by Chance VII
1924-Vera Molnar,1957,Rouge
1924-Vera Molnar,1991,25 Carrés
1928-Joe Tilson,1969,Colour chart1
1928-Joe Tilson,1969,Colour chart2
1931-Herman de Vries,1970,Random objectivation2
1931-Herman de Vries,1970,Random objectivation3
1932-Gerhard Richter,2007,25 Colors1
1932-Gerhard Richter,2007,25 Colors2
1934-1973-Jeremy Moon,1968,Untitled
1934-1973-Jeremy Moon,1970,Untitled
1936-Frank Stella,1961,Delaware Crossing
1936-Frank Stella,1964,Marrakech
1941-Erik Saxon,1975,Untitled1
1941-Erik Saxon,1975,Untitled2
1947-Georges Rousse,2001,Sargadelos
1947-Georges Rousse,2006,Le Blanc-Mesnil
1956-Jim Hodges,1995,Here's where we will stay
1956-Jim Hodges,1997,With the Wind
1956-Thomas Locher,1991,1-16
1956-Thomas Locher,2015,A-H
1958-Heimo Zobernig,2007, Untitled
1958-Heimo Zobernig,2007,Untitled2
1962-Olaf Nicolai,2007,Kombination I
1962-Olaf Nicolai,2007,Kombination II
1967-Sarah Morris,2012,Casa Alta
1967-Sarah Morris,2013,Globo
1970-Carey Young,2004,Colour Guide
1970-Carey Young,2013,Declared Void II

Τζόζεφ Άλμπερς
Josef Albers
1888-1976
born: Bottrop, Westphalia, Germany

Ο Άλμπερς, καλλιτέχνης και δάσκαλος στη Σχολή Μπαουχάους,
στα έργα του με τίτλο «Homage to the Square» (Αφιέρωμα στο Τετράγωνο),
μελέτησε το τετράγωνο και τις αλληλεπιδράσεις των χρωμάτων μέσα σε αυτό.

The Josef & Annia Albers Foundation
Josef Albers (έργα του 2:11 min)
Josef Albers- Mahler (έργα του 6:46 min)
An iconic book reimagined Josef Albers’ (ένα εικονικό βιβλίο 2:47 min)
NFW on Josef Albers at The Glucksman (μιλάνε για το έργο του 4:15 min)
https://www.youtube.com/watch?v=4F_I_ccQh8U

Albers Josef,1950-1973,Homage to the Square

**********

Β. Εργασίες της Β΄ τάξης

Οι μαθητές ασχολήθηκαν:

α) με σχέδια κύβων σε μιλιμετρέ χαρτί, σύμφωνα με τα οποία οι κύβοι επαναλαμβάνονται ανά διαστήματα
β) με το σχεδιαστικό ανάπτυγμα κύβου και την κατασκευή χάρτινων κύβων.

γ) Κατά τη διάρκεια των Βιωματικών Δράσεων το 3ο τμήμα μαθητών, συναρμολόγησε τους κύβους και κατασκεύασε ένα χάρτινο γλυπτό. 

Μαρία Δουκάκη




Μαρία Δουκάκη




Μαρία Δουκάκη




Μαρία Δουκάκη




Μαρία Δουκάκη
Μαρία Δουκάκη
Μαρία Δουκάκη
Μαρία Δουκάκη

Φωτογραφίες των μαθητικών έργων στο σχολείο








Μαρία Δουκάκη
Μαρία Δουκάκη
Βιωματικές Δράσεις - Β΄ Τάξη - Σχ.Έτος 2015-16
Τέχνη και Μαθηματικά: “Ένα γλυπτό με κύβους”
(Χρησιμοποιήθηκαν οι κύβοι που έφτιαξαν μαθητές της Β΄ Τάξης)
Έργο της ομάδας των μαθητών (Γ΄ τρίμηνο)

Φωτογραφίες του γλυπτού με τους κύβους στο σχολείο














**********

Γ. Εργασίες της Γ΄ τάξης

Οι μαθητές:
α)  σχεδίασαν στα μπλοκ τους τετράγωνα μέσα σε τετράγωνα, όπως ο Άλμπερς,
β) μετέφεραν το έργο τους σχεδιάζοντάς το στον τοίχο του εργαστηρίου, 
ο οποίος αποφασίστηκε να αφιερωθεί σε μια μεγάλη τοιχογραφία με τετράγωνα.

γ) Κάθε μαθητής, ενώ αρχικά είχε σχεδιάσει και επιλέξει τα χρώματα στα τετράγωνά του, 
στη συνέχεια εγκατέλειψε την ιδέα του «δικού του» τετραγώνου.
Έτσι, όλοι ζωγράφιζαν και διόρθωναν όπου και όπως χρειαζόταν, ώστε να εξασφαλιστεί ο καλός σχεδιασμός των τετραγώνων και η χρωματική αρμονία της συνολικής σύνθεσης.
































Τα «Αποκαλυπτήρια» κατά την «Ημέρα Μαθηματικών»
και ο «Αποχαιρετισμός» της Γ΄ τάξης

















Τέχνη και Μαθηματικά - Γ΄ Τάξη - Σχ.Έτος 2015-16
Τοιχογραφία με θέμα:
“Τα Τετράγωνά μας όπως αυτά του Τζόζεφ Άλμπερς”


στο εργαστήριο Εικαστικών «παρέα» με την τοιχογραφία μας













πρόγραμμα - πρόσκληση για την Ημέρα Μαθηματικών