5ΣΥΝΘΕΣΗ-ΕΡΓΑΣΙΕΣ-Γ

5

ΣΥΝΘΕΣΗ

1ο μέρος

σ ύ ν θ ε σ η   μ ε   σ η μ ε ί α   γ ρ α μ μ έ ς   κ α ι   σ χ ή μ α τ α

ΕΡΓΑΣΙΕΣ


5-1Γ-ΣΥΝΘΕΣΗ-ΔΟΜΗ,ΣΗΜΕΙΑ,ΓΡΑΜΜΕΣ,ΣΧΗΜΑΤΑ

ΕΡΓΑΣΙΑ1 (10η) με μολύβι, ξυλομπογιές

Επάνω σε πρότυπο σχέδιο, δηλαδή κάποιες βασικές γραμμές που υποδηλώνουν τη δομή, αναπτύσσουμε μια δική μας ιδέα.

5-1Γ-1ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ1+ΜΕ 10ΔΙΑΦΟΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

5-1Γ-1ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ1+ΜΕ 10ΔΙΑΦΟΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ/ΜΔ


ΕΡΓΑΣΙΑ2 (11η) με μολύβι

Σχεδιάζουμε σημεία (με διαφορετικό σχήμα, μέγεθος, τόνο, χρώμα, αραιά και πυκνά), αναπτύσσοντάς και εκφράζοντας μια δική μας ιδέα.

5-1Γ-2ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ

 

Σχεδιάζουμε γραμμές (ευθείες, καμπύλες, τεθλασμένες, μακριές, κοντές, λεπτές, χοντρές, με αυξομειώσεις στο πάχος τους, παράλληλες και τεμνόμενες), αναπτύσσοντάς και εκφράζοντας μια δική μας ιδέα.

5-1Γ-3ΜΕ ΓΡΑΜΜΕΣ-1ΕΥΘΕΙΕΣ
5-1Γ-3ΜΕ ΓΡΑΜΜΕΣ-2ΚΑΜΠΥΛΕΣ
5-1Γ-3ΜΕ ΓΡΑΜΜΕΣ-3ΤΕΘΛΑΣΜΕΝΕΣ
5-1Γ-3ΜΕ ΓΡΑΜΜΕΣ-4ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ

 

Σχεδιάζουμε σχήματα (γεωμετρικά καμπύλα και πολύγωνα, ελεύθερα, το ένα μέσα στο άλλο ή μακριά από το άλλο, με διάφορα μεγέθη, τόνους και γεμίσματα), αναπτύσσοντάς και εκφράζοντας μια δική μας ιδέα.

5-1Γ-4ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ-1ΠΟΛΥΓΩΝΑ
5-1Γ-4ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ-2ΚΑΜΠΥΛΑ
5-1Γ-4ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ-3ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ
5-1Γ-4ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ-4ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ

 

ΕΡΓΑΣΙΑ3 (12η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Συνθέτουμε σημεία και γραμμές και εκφράζουμε μια δική μας ιδέα, που δηλώνουμε και με τον τίτλο.

5-1Γ-5ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ-1ΕΥΘΕΙΕΣ
5-1Γ-5ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ-2ΚΑΜΠΥΛΕΣ
5-1Γ-5ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ-3ΤΕΘΛΑΣΜΕΝΕΣ
5-1Γ-5ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ-4ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ

 

ΕΡΓΑΣΙΑ4 (13η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Με σημεία, γραμμές και σχήματα εκφράζουμε μια δική μας ιδέα, που δηλώνουμε και με τον τίτλο.

5-1Γ-6ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ
5-1Γ-7ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ+ΦΟΝΤΟ

 

Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά

Μπορούμε να επεξεργαστούμε ένα παλιό μας έργο με σημεία, γραμμές και σχήματα, μεταλλάσσοντάς το σε καινούριο.

5-1Γ-8ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΑΛΑΙΟ ΕΡΓΟ

 

…………………

5

ΣΥΝΘΕΣΗ

2ο μέρος

α π ό δ ο σ η   ε ν ν ο ι ώ ν   μ ε   τ η   σ ύ ν θ ε σ η

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 

5-2Γ-ΣΥΝΘΕΣΗ-ΚΙΝΗΣΗ,ΕΝΤΑΣΗ,ΔΥΝΑΜΙΚΗ

ΕΡΓΑΣΙΑ5 (14η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Επιλέγοντας το είδος και την κατάλληλη τοποθέτηση σημείων, γραμμών και σχημάτων, μπορούμε να εκφράσουμε την αίσθηση της κίνησης.

5-2Γ-1ΜΕ ΘΕΜΑ-6-11ΚΙΝΗΣΗ-2ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ
5-2Γ-1ΜΕ ΘΕΜΑ-6-11ΚΙΝΗΣΗ-3ΜΕ ΓΡΑΜΜΕΣ
5-2Γ-1ΜΕ ΘΕΜΑ-6-11ΚΙΝΗΣΗ-4ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ
5-2Γ-1ΜΕ ΘΕΜΑ-6-11ΚΙΝΗΣΗ-5ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ
5-2Γ-1ΜΕ ΘΕΜΑ-6-11ΚΙΝΗΣΗ-6ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ
5-2Γ-1ΜΕ ΘΕΜΑ-6-11ΚΙΝΗΣΗ-7ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ+ΦΟΝΤΟ

 

Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά

Χωρίζουμε το χαρτί με μια κατακόρυφη νοητή γραμμή σε δυο ίσα κομμάτια. Με σημεία, γραμμές και σχήματα αποδίδουμε στο ένα κομμάτι την αίσθηση της κίνησης και στο άλλο της ακινησίας.

5-2Γ-2ΜΕ ΘΕΜΑ-6-14ΚΙΝΗΣΗ&ΑΚΙΝΗΣΙΑ

 

ΕΡΓΑΣΙΑ6 (15η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Επιλέγοντας το είδος και την κατάλληλη τοποθέτηση σημείων, γραμμών και σχημάτων, μπορούμε να εκφράσουμε την αίσθηση της έντασης.

5-2Γ-3ΜΕ ΘΕΜΑ-6-12ΕΝΤΑΣΗ-2ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ
5-2Γ-3ΜΕ ΘΕΜΑ-6-12ΕΝΤΑΣΗ-3ΜΕ ΓΡΑΜΜΕΣ
5-2Γ-3ΜΕ ΘΕΜΑ-6-12ΕΝΤΑΣΗ-4ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ
5-2Γ-3ΜΕ ΘΕΜΑ-6-12ΕΝΤΑΣΗ-5ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ
5-2Γ-3ΜΕ ΘΕΜΑ-6-12ΕΝΤΑΣΗ-6ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ
5-2Γ-3ΜΕ ΘΕΜΑ-6-12ΕΝΤΑΣΗ-7ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ+ΦΟΝΤΟ

 

Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά

Χωρίζουμε το χαρτί με μια κατακόρυφη νοητή γραμμή σε δυο ίσα κομμάτια. Με σημεία, γραμμές και σχήματα αποδίδουμε στο ένα κομμάτι την αίσθηση της έντασης και στο άλλο της ηρεμίας.

5-2Γ-4ΜΕ ΘΕΜΑ-6-15ΕΝΤΑΣΗ&ΗΡΕΜΙΑ

 

ΕΡΓΑΣΙΑ7 (16η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Σημειώνουμε ένα κεντρικό σημείο επάνω στο χαρτί και φέρνουμε γραμμές από αυτό προς όλες τις πλευρές. Γεμίζουμε τα σχήματα που δημιούργησαν οι γραμμές, ώστε να αποδώσουμε το προοπτικό βάθος του χώρου που μας οδηγεί προς το κεντρικό σημείο αλλά και την αίσθηση της δυναμικής εξέλιξης των στοιχείων της σύνθεσής μας.

5-2Γ-5ΜΕ ΘΕΜΑ-6-13ΔΥΝΑΜΙΚΗ-2ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ
5-2Γ-5ΜΕ ΘΕΜΑ-6-13ΔΥΝΑΜΙΚΗ-3ΜΕ ΓΡΑΜΜΕΣ
5-2Γ-5ΜΕ ΘΕΜΑ-6-13ΔΥΝΑΜΙΚΗ-4ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ
5-2Γ-5ΜΕ ΘΕΜΑ-6-13ΔΥΝΑΜΙΚΗ-5ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ
5-2Γ-5ΜΕ ΘΕΜΑ-6-13ΔΥΝΑΜΙΚΗ-6ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ
5-2Γ-5ΜΕ ΘΕΜΑ-6-13ΔΥΝΑΜΙΚΗ-7ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ+ΓΡΑΜΜΕΣ+ΣΧΗΜΑΤΑ+ΦΟΝΤΟ

 

Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά

Επιλέγοντας το είδος και την κατάλληλη τοποθέτηση σημείων, γραμμών, σχημάτων αλλά και τα χρώματα, εκφράζουμε σε μια σύνθεση το νόημα που έχει για μας η φιλία ή η έννοια της γέννησης.

5-2Γ-6ΜΕ ΘΕΜΑ-6-16ΦΙΛΙΑ
5-2Γ-7ΜΕ ΘΕΜΑ-6-17ΓΕΝΝΗΣΗ

 ……..…………….

5

ΣΥΝΘΕΣΗ

3ο μέρος

ο ι   α ρ χ έ ς   τ η ς   σ ύ ν θ ε σ η ς

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 

5-3Γ-ΣΥΝΘΕΣΗ-ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΜΕ ΣΓΣ

ΕΡΓΑΣΙΑ8 (17η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Με σημεία, γραμμές και σχήματα δημιουργούμε μια σύνθεση με Αρμονία.

5-3Γ-1ΑΡΜΟΝΙΑ

Με σημεία, γραμμές και σχήματα δημιουργούμε μια σύνθεση με Αντιθέσεις.

5-3Γ-2ΑΝΤΙΘΕΣΗ

Με σημεία, γραμμές και σχήματα δημιουργούμε μια Ισορροπημένη σύνθεση.

5-3Γ-3ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

 

ΕΡΓΑΣΙΑ9 (18η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Με σημεία, γραμμές και σχήματα δημιουργούμε μια Συμμετρική σύνθεση ως προς έναν οριζόντιο ή κατακόρυφο άξονα.

5-3Γ-4ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ

Με σημεία, γραμμές και σχήματα δημιουργούμε μια Ασύμμετρη σύνθεση ως προς τον οριζόντιο ή κατακόρυφο άξονα.

5-3Γ-5ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑ

Με σημεία, γραμμές και σχήματα δημιουργούμε μια σύνθεση με Ιεραρχημένα τα στοιχεία της.

5-3Γ-6ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ

 

ΕΡΓΑΣΙΑ10 (19η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Με σημεία, γραμμές και σχήματα δημιουργούμε μια σύνθεση με Επαναλαμβανόμενα στοιχεία.

5-3Γ-7ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Με σημεία, γραμμές και σχήματα δημιουργούμε μια σύνθεση με Ρυθμικά μοτίβα.

5-3Γ-8ΡΥΘΜΟΣ

Χρησιμοποιώντας από τα θεματικά στοιχεία σπίτι, δέντρο, άνθρωπος, ζώο, αυτοκίνητο και σχεδιάζοντάς τα σε λανθασμένες αναλογίες μεταξύ τους, εκφράζουμε σε μια σύνθεση τη δική μας ιδέα και το νόημα που επιθυμούμε.

5-3Γ-9ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ

Φέρνουμε σχεδιαστικούς άξονες και τους χρησιμοποιούμε για να σχεδιάσουμε τα δομικά στοιχεία επάνω στα οποία θα αναπτύξουμε μια δική μας σύνθεση.

5-3Γ-10ΑΞΟΝΕΣ

 ……………………..

5

ΣΥΝΘΕΣΗ

4ο μέρος

η   σ ύ ν θ ε σ η   σ τ η ν   α φ η ρ η μ έ ν η   τ έ χ ν η

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 

5-4Γ-ΣΥΝΘΕΣΗ-ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΤΕΧΝΗ

ΕΡΓΑΣΙΑ11 (20η) με μολύβι, ξυλομπογιές, τέμπερες, μαρκαδοράκια

Διερευνούμε την Αφηρημένη ζωγραφική του Καντίνσκι, του Μόντριαν, του Μάλεβιτς και του Ντελονέ. Με τη βοήθεια κάναβου αντιγράφουμε ένα έργο και χρωματίζουμε όπως θέλουμε.





Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά

5-4Γ-5ΜΕ 4ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΣΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ