9-3
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
3ο μέρος
γ ρ α φ ι σ τ ι κ ή
ΕΡΓΑΣΙΕΣ
9-3Γ-ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ
ΤΕΧΝΕΣ-ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ1 (35η) με μολύβι, μαύρο μαρκαδοράκι,
με πινέλο και μελάνη
Αντιγράφουμε από τα πρότυπα αρχαία αλφάβητα.
9-3Γ-1-1ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ1+ΑΛΦΑΒΗΤΟ
Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά
Επάνω σε κάναβο ή μιλιμετρέ χαρτί σχεδιάζουμε
ένα-ένα τα γράμματα, δημιουργώντας μια νέα δική μας γραμματοσειρά, ως εξής:
χρησιμοποιούμε τη διαγώνιο γραμμή σε ένα τετραγωνάκι, τη διαγώνιο σε δύο
διπλανά τετραγωνάκια (οριζόντια ή πάνω-κάτω) και τη διαγώνιο σε τρία
διπλανά τετραγωνάκια (οριζόντια ή πάνω-κάτω) και με αυτές τις γραμμές
σχεδιάζουμε τα ευθύγραμμα σχήματα από τα οποία αποτελείται ένα γράμμα αλλά και
τα στρογγυλά, μετατρέποντάς τα σε πολύγωνα.
Μετά, χρησιμοποιούμε τη γραμματοσειρά μας στον
σχεδιασμό μιας λέξης.
9-3Γ-1-2ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-ΚΑΝΑΒΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ
Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά
Μπορούμε να σχεδιάσουμε ελεύθερα γράμματα με
διάφορους τρόπους: καλλιγραφικά, δισδιάστατα, τρισδιάστατα, γεμάτα με
σχέδια και χρώματα και όπως αλλιώς μπορούμε να φανταστούμε, πχ εμπνεόμενοι από
τη φύση.
ΕΡΓΑΣΙΑ2 (36η) με μολύβι, ξυλομπογιές, μαρκαδοράκια
Σχεδιάζουμε μια λέξη με κάποια αφορμή, μια ιδέα,
ένα συναίσθημα κτλ.
Ε ν
α λ λ α κ τ ι κ ά
Αντιγράφουμε από τα πρότυπα κινεζικής καλλιγραφίας.
9-3Γ-2-4ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ1+ΛΕΞΗ ΣΕ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ
9-3Γ-2-4ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ2+ΛΕΞΗ ΣΕ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ
9-3Γ-2-4ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ3+ΛΕΞΗ ΣΕ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ
9-3Γ-2-4ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ4+ΛΕΞΗ ΣΕ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ
9-3Γ-2-4ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ5+ΛΕΞΗ ΣΕ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ
9-3Γ-2-4ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ6+ΛΕΞΗ ΣΕ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ3 (37η) με μολύβι, ξυλομπογιές,
μαρκαδοράκια, κολάζ
Με ποίηση, ρήσεις και σοφίες μπορούμε να
σχεδιάσουμε ένα έργο χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά.
ΕΡΓΑΣΙΑ4 (38η) με μολύβι, ξυλομπογιές,
μαρκαδοράκια, κολάζ
Σχεδιάζουμε μεταφέροντας από τα πρότυπα σύμβολα
αθλημάτων ή τα δημιουργούμε με κολάζ από φύλλα περιοδικού.
9-3Γ-4-1ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-Δ1+ΣΥΜΒΟΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
9-3Γ-4-1ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-Δ2+ΣΥΜΒΟΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
9-3Γ-4-1ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-Δ3+ΣΥΜΒΟΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
9-3Γ-4-1ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-Δ4+ΣΥΜΒΟΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
9-3Γ-4-1ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-Δ5+ΣΥΜΒΟΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά
Σχεδιάζουμε το μονόγραμμά μας με τα αρχικά του ονόματός μας χρησιμοποιώντας
σχεδιαστικά στοιχεία που εκφράζουν την προσωπικότητα (π.χ. δυναμική, χαρούμενη,
δραστήρια κ.ά.) ή τις ιδιότητες που έχουμε (π.χ. είμαι ζωγράφος, μαθητής,
αθλητής, μάγειρας, ασχολούμαι με την κολύμβιση ή είμαι φοιτητής τεχνολογίας
κ.ά.).
9-3Γ-5ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ
Ε ν
α λ λ α κ τ ι κ ά
Επάνω στο πρότυπο λογότυπο, συμπληρώνουμε με
στοιχεία και χρώματα και δημιουργούμε το λογότυπο του σχολείου.
9-3Γ-6ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-Ε1+ΛΟΓΟΤΥΠΟ
9-3Γ-6ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-Ε2-4+ΛΟΓΟΤΥΠΟ
9-3Γ-6ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ-Ζ4+ΛΟΓΟΤΥΠΟ/ΜΔ
Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά
Σχεδιάζουμε το λογότυπο για μια αθλητική
ομάδα, για μια ορχήστρα κτλ όπου είμαστε μέλη. Σκεφτόμαστε σχετικά με: 1)
το σχήμα μέσα στο οποίο θα φτιάξουμε το λογότυπο 2) τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσουμε
3) τα σχέδια που ταιριάζουν ώστε ν'αποδώσουμε το νόημα που θέλουμε.
9-3Γ-7ΛΟΓΟΤΥΠΟ
ΕΡΓΑΣΙΑ5 (39η) με μολύβι, ξυλομπογιές,
μαρκαδοράκια, κολάζ
Δημιουργούμε μία αφίσα, με την τεχνική του κολάζ,
με ένα από τα παρακάτω θέματα: 1)διαφήμιση προϊόντος 2)ένα πολιτιστικό γεγονός
(συναυλία, θέατρο, εικαστικά, χορό κ.ά.) 3)ένα περιβαλλοντικό μήνυμα
(ανακύκλωση, καταστροφή των δασών, μόλυνση της θάλασσας κ.ά.) 4) ενάντια σε
κάποιον εθισμό (κάπνισμα, αλκοόλ, ναρκωτικά, video games, social media) 5)για
την υγεία (διατροφή, αιμοδοσία, καρδιά, καρκίνος, κορονοϊός) 6)για κάποιο
κοινωνικό θέμα (ρατσισμός, κακοποίηση, έμφυλη βία) 7)για κάποιον εθνικό ή
διεθνή οργανισμό (παιδικά χοριά SOS, ΚΕΘΕΑ, Διεθνής
Αμνηστία, WWF).
Σκεφτόμαστε και συγκεντρώνουμε αυτά που χρειαζόμαστε:
Α)φράσεις και Β)εικόνες. Μπορούμε να τυπώσουμε το υλικό μας, να
χρησιμοποιήσουμε γράμματα και εικόνες από περιοδικά ή να σχεδιάσουμε
με μολύβι και χρώματα. Όλα τα στοιχεία της αφίσας μας πρέπει να είναι
κομμένα και ανεξάρτητα, ώστε τοποθετώντας τα επάνω στη βάση (ένα όρθιο χαρτί)
και συνδυάζοντάς τα μεταξύ τους, να βρούμε την καλύτερη τοποθέτηση για το
σύνολο.
Ολοκληρώνουμε κολλώντας όλα τα στοιχεία επάνω στη
βάση.
ΕΡΓΑΣΙΑ6 (40η) με μολύβι, ξυλομπογιές,
μαρκαδοράκια, κολάζ
Δημιουργούμε ένα έντυπο δίπτυχο (διπλώνουμε ένα
φύλλο χαρτί στη μέση) τρίπτυχο (το διπλώνουμε στα τρία) ή τετράπτυχο (διπλώνουμε
στη μέση και ξάνα στη μέση), με την τεχνική του κολάζ.
Σκεφτόμαστε και συγκεντρώνουμε αυτά που
χρειαζόμαστε: Α)κείμενα και Β)εικόνες. Μπορούμε να τα τυπώσουμε, να
τα κόψουμε από περιοδικά ή να γράψουμε χειρόγραφα τα κείμενα και να
ζωγραφίσουμε τις εικόνες. Όλα τα στοιχεία του εντύπου μας πρέπει να είναι
κομμένα και ανεξάρτητα, ώστε τοποθετώντας τα επάνω στο διπλωμένο χαρτί και
συνδυάζοντάς τα μεταξύ τους, να βρούμε την καλύτερη τοποθέτηση για το
σύνολο. Ολοκληρώνουμε κολλώντας όλα τα στοιχεία.
ΕΡΓΑΣΙΑ7 (41η) με μολύβι, ξυλομπογιές,
μαρκαδοράκια
Δημιουργούμε ένα εξώφυλλο για κάποιο αγαπημένο
μας βιβλίο.
9-3Γ-9-1ΒΙΒΛΙΟ-ΕΞΩΦΥΛΛΟ
Ε ν α λ λ α κ τ ι κ ά
Εικονογραφούμε ένα παραμύθι.
9-3Γ-9-2ΒΙΒΛΙΟ-ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ